Vodafone charge 99,50€ for nothing
Verfasst: 15.03.2019, 18:16
sorry if I still write in English, but my German is still not good enough
in January I had problem with my Internet connection: once/twice per day Internet became interrupted, after 15 min again ok
So that after same situation during a week I called the technical service: they fixed me a meeting with a technician in a window time of the afternoon in next week.
I waited him at home during all the window time but noone came.
Arrived instead at end of month the invoice, they picked me 99,50€ for Servicepauschale für Endgeräteeinstellung und / oder Fehleranalyse
I called Vodafone, I asked why should I pay that amount andof course I asked money back.
After 10 day I received this answer: Die Abrechnung über den Einsatz des Technikers ist korrekt. Die Kosten für die Servicepauschale können wir Ihnen nicht erstatten
They did not explain me why should I pay so that I asked again why and I asked the report of the technician
this is the answer:
Unsere Servicepauschale von 99,50 Euro umfasst nur diese Punkte:
- die Anfahrt.
- bis zu 45 Minuten Arbeitszeit für Störungseingrenzung und Fehlerbehebung.
- das Beschaffen, Liefern und Montieren von Kleinmaterial (keine Verstärker).
- das Einpegeln des vorhandenen Verstärkers.
- das Einstellen unserer Geräte bzw. Ihres Fernsehers.
- und wenn der KD nicht vor Ort anzutreffen ist.
Ist this an answer?
Again they have not answered me why they charged me.
The technician was not in my hause, why should I pay for point first four points? This are classical problem at Vodafone side
I have not a contract for TV so 5th point?
I was at home and techician did not came, wha for 6th point.
I answered them and I got 2 email
um Ihr Anliegen zu bearbeiten, haben wir versucht Sie anzurufen. Wir versuchen es weiter.
Oder Sie melden sich kostenlos unter 0800 52 666 25.
rufen Sie uns bitte kostenlos unter 0800 52 666 25 an. Wir haben Sie nicht erreicht. Für Ihr Anliegen brauchen wir noch mehr Infos.
In both case they are telling lies because no one called me.
What do you suggest me to do?
They just want to milk money and fuck the customer. I am sure no one in their side even tried to understand what happened
in January I had problem with my Internet connection: once/twice per day Internet became interrupted, after 15 min again ok
So that after same situation during a week I called the technical service: they fixed me a meeting with a technician in a window time of the afternoon in next week.
I waited him at home during all the window time but noone came.
Arrived instead at end of month the invoice, they picked me 99,50€ for Servicepauschale für Endgeräteeinstellung und / oder Fehleranalyse
I called Vodafone, I asked why should I pay that amount andof course I asked money back.
After 10 day I received this answer: Die Abrechnung über den Einsatz des Technikers ist korrekt. Die Kosten für die Servicepauschale können wir Ihnen nicht erstatten
They did not explain me why should I pay so that I asked again why and I asked the report of the technician
this is the answer:
Unsere Servicepauschale von 99,50 Euro umfasst nur diese Punkte:
- die Anfahrt.
- bis zu 45 Minuten Arbeitszeit für Störungseingrenzung und Fehlerbehebung.
- das Beschaffen, Liefern und Montieren von Kleinmaterial (keine Verstärker).
- das Einpegeln des vorhandenen Verstärkers.
- das Einstellen unserer Geräte bzw. Ihres Fernsehers.
- und wenn der KD nicht vor Ort anzutreffen ist.
Ist this an answer?
Again they have not answered me why they charged me.
The technician was not in my hause, why should I pay for point first four points? This are classical problem at Vodafone side
I have not a contract for TV so 5th point?
I was at home and techician did not came, wha for 6th point.
I answered them and I got 2 email
um Ihr Anliegen zu bearbeiten, haben wir versucht Sie anzurufen. Wir versuchen es weiter.
Oder Sie melden sich kostenlos unter 0800 52 666 25.
rufen Sie uns bitte kostenlos unter 0800 52 666 25 an. Wir haben Sie nicht erreicht. Für Ihr Anliegen brauchen wir noch mehr Infos.
In both case they are telling lies because no one called me.
What do you suggest me to do?
They just want to milk money and fuck the customer. I am sure no one in their side even tried to understand what happened